Povánoční slevy 10 % po zadání NOVYROK10!Končí za 9 dny 21 hodin 34 minut
0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

AUTOMOTO model Tour de France 1928

"Pamatujte, že AUTOMOTO jest nejlepší velociped přítomné doby, což potvrzuje několikanásobné vítězství největšího závodu světa TOUR DE FRANCE na 5707 km." Psalo se v ceníku generálního zástupce pro ČSR Bohumila Kubrychta, mimo to známého stavitele závodních kol a významného pražského obchodníka, v roce 1932.

Tento unikátní model, s kterým vás seznamujeme především prostřednictvím našeho fotoaparátu, má na svoji dobu řadu převratných patentů a zlepšováků francouzské továrny v St. Etiene. Především "naprosto nezáprašný a vodotěsný střed se stálým nadbytkem oleje", který skutečně byl jakýsi předchůdce zapouzdřených středových složení, a celý byl utěsněn pryžovými o-kroužky. Kuličky byly volně ložené ve své dráze a pohybovaly se v olejové lázni. Případné doplnění oleje se provádělo otvorem v levé klice, kde po odjištění šroubku, jako zátky, bylo možno tento doplnit. Shodně jsou řešeny oba náboje. Zadní pochopitelně se závitem pro dvě kolečka (jedno pevné a druhé volnoběžné), což byl v této době vrchol techniky pro závodní účely, který v kombinaci se zadními křídlovými matkami, umožňoval jezdci pod kopcem otočit kolo a dosadit si tak lehčí převod, naopak na kopci vrácením kola do první polohy mohl využíti i volnoběhu při sjezdu. Čelisťové brzdy se speciálními červenými špalky, zvyšující účinnost na dřevěných ráfcích rovněž stojí, pro svoji jemnou konstrukci, za pozornost.

Toto kolo poprvé představené v roce 1928 se všemi technickými výdobytky a váhou okolo osmi kilogramů, nebylo pochopitelně nijak levnou záležitostí. Dostat ho bylo možno za 870,- Kč s plnou výbavou včetně brašničky s nářadím. Pro srovnání ve stejném ceníčku, kde je uvedena tato cena se nabízí speciální na vzduchu schnoucí černý lak na kolo za dvě koruny a barevný za tři. To jen pro srovnání.

(RŠ)