Povánoční slevy 10 % po zadání NOVYROK10!Končí za 9 dny 10 hodin 4 minut
0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

Cannondale - pohled do historie

Málo kdo si asi vzpomene, že fa Cannondale vyráběla motokrosové motocykly a nebyl by to Cannondale, kdyby nešel svou cestou. Jaký byl první impuls k tomu, aby se začalo s výrobu MX speciálu, to už se dnes asi nedozvíme. Faktem je, že motocykly a kola měla k sobě vždy blízko. Vzájemné ovlivňování, přebírání technologií bylo, je a bude běžné. Co však úplně běžné není, aby firma etablovaná ve veloprůmyslu, přišla se zcela originálním řešením stroje, primárně určeného k závodům.

V roce 1997 začaly prosakovat informace o připravovaném velkém projektu Cannondalu, spekulace nabírali na obrátkách, předpoklady byly různé, nikdo netušil, jaké překvapení se chystá! V roce 1999 na Dealernews Powersports Expo v Indianapolis, bylo všem spekulacím konec. Cannondale oficiálně představuje motocrossový speciál MX400. Novinka silně zapůsobila i na odbornou veřejnost, důkazem je titul "Bike of the Year" od časopisu Dirt Rider. Prezident Cannondale Joe Montgomery při té příležitosti slibuje postupné navyšování výroby, v nově postavené továrně ve městě Bedford. Start nového výrobku je přímo z říše snů.

Technicky je motocykl určitě zajímavý:

  • čtyřtaktní motor vlastní konstrukce, kapalinou chlazený, o obsahu 397ccm, přímé vstřikování
  • 5ti rychlostní převodovka
  • elektrický starter
  • duralový rám i zadní vidlice
  • pružící jednotky od fa Ohlins

Pan Hejník, který získal na krátkou dobu zastoupení pro dovoz Cannonů (motocyklů) do republiky potvrdil, že technicky konstrukce předběhla dobu o 10 let. Cena byla stanovena na 7950,-$. Na výběr bylo ze dvou barev - červené a černé (později modré). Oficialní  prodeje startovaly v květnu 2000, v únoru 2001 přibývá v nabídce čtyřkolka a v roce 2002 je v nabídce už jedenáct různých modifikací motocyklu.Každý příběh má svá ALE.

Vývoj  slibného produktu začíná předbíhat marketing. Uspěchané uvedení na trh před úplným rozjetím seriové výroby, snaha prosadit se v národním MX šampionátu hned v prvním roce (stroje byly ve fázi prototypu), třicecetidvoustránkové katalogy, plány na novou dealerskou síť, zbytečné modifikace téhož  stroje pouze výměnou  rozměru kol, to byly jen střípky v mozaice hromadících se chyb, které projektu víc uškodily než pomohly. Přichází nevyhnutelné. V lednu 2003 je oddělena motocyklová divize Cannondalu od cyklistické a po krátké době zaniká definitivně.

Neúspěch projektu MX400, byl především managerským selhaním, jak sám přiznal Joe Montgomery. Smutný konec příběhu o motocyklu, který vytvořili lidé s obrovskou invencí, zápalem a odhodláním vytvořit něco nového. Každý konec sebou přináší i pozitivní věci. Ukončení výroby motocyklů, které bylo částečně dotované z cyklistické divize, umožnilo výrazné snížení cen kol a změny prodejní politiky značky.

Není náhodou, že od té doby se značka Cannondale vrací tam kam vždy patřila - na technologický vrchol v cyklistické branži.

P.S.

Do Čech byly dovezeny tři motocykly (ve verzi MX, Enduro a Supermoto) jejich osud není znám.

P.P.S.

Díky panu Hejníkovi za konzultaci (vydala by na samostatný článek).

FOTOGALERIE

 

 

----------------- -----------------------