Novým počinem na poli karbonových rámů od Cannondale je hardtail Taurine. Jak je u této značky zvykem, rám je dokonale zpracován z jednosměrného prepregu vysoce kvalitního High Modulus karbonu. Celek je potom celoplošně lakován a struktura karbonu není nikde na pohled patrná, Cannondale již nemá potřebu prvoplánově stavět na odiv světu opalizující strukturu karbonových vláken pod čirým lakem. Zaměřuje se plně na konstrukci a perfektní ruční práci svých zaměstnanců v novém oddělení kompozitních materiálů.
Rám tvarově vychází z konceptu Optimo, horní a spodní rámová trubka mají podobný profil, ve spoji s hlavou jsou navíc výrazně kónické a čistě navazují. Hlavová část je opravdu mohutná, slibující vysokou torzní tuhost při standardním průměru pro vidlice Lefty. Na opačném konci je sedlová trubka o vnitřním průměru 31.6 mm, navazující na středovou spojku v podobně silnostěnném provedení jako hlava. Hlavní rámový trojúhelník je konstruován s maximálním důrazem na tuhost a pevnost.
Zadní stavba je klasická, nikoli monostay, jak je u ostatních značek běžné. Má proto výrazně větší schopnost tlumení vibrací. Cannondalu se podařilo udržet i standardní patku přehazovačky shodnou s ostatními modely.
Optimo | Taurine | |
---|---|---|
horní rámová trubka | 61,7 | 61,6 |
sedlová trubka | 50 | 47,5 |
rozvor kol | 110,8 | 110,6 |
Tomáš Marek