0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

Exploze zájmu o cyklistiku a kola aneb KVĚTEN 2020 u nás.

Světová premiéra Cannondale Topstone Carbon Lefty 2021

V letošním roce se mi dostalo neobyčejného ocenění a byl jsem požádán o první premiérové seznámení s tímto kolem, prvním a jediným kouskem dovezeným do Čech, a to vše ještě před oficiálním uvedením na trh.

Světová premiéra představení kola proběhla pak 27.května 2020 u nás na prodejně v 15.00 hod, ve stejnou dobu jako na celém světě, čili v New Yorku v 9.00 hod ráno a podobně. Jde o nový model představování kol firmou Cannondale, kdy tvůrci nečekají na konec sezony, ale jakmile mají hotový nový projekt jde do světa. Letos je tak naplánovaných snad téměř deset novinek.

Uvedení tohoto kola je snahou představit celoodpružený gravel se schopností konkurovat standardním gravelům. Jinou cestou jde např. Niner, který používá upravenou „bikovou“ vidlici v předu a zadní část je odpružená klasickou kyvkou s tlumičem. Snaha Cannondale byla převálcovat všechna dosud vyrobená kola tohoto typu. Velkoobjemové pláště o rozměru 650b a pohodlí zadního odpružení Kingpin spolu s novou vidlicí Lefty Oliver skutečně dělají z tohoto kola asi nejschopnější stroj s „berany“ co se týká schopnosti projíždět téměř bikové úseky.

Pocity byly od prvního okamžiku stále stejné. Každý cyklista ten moment zná - překvapení, když píchne a během těch pěti/deseti sekund než ujde vzduch, tak kolo až zvláštně sedí, je pohodlné. Další fáze už stojí za prd, neb jedete po ráfku. Tak nový Topstone vám tento pocit pohodlí nabízí nonstop. A tomu fakt říkáme KONFORT. Pokouším se podívat na kolo, tak jak je postavené, nebudu mluvit o úpravách, které bych si ladil k obrazu svému. WTB pláště 47 mm v reálu nějakých 44 mm jsou skutečně schopny dokonale tlumit drobné nerovnosti a zadní stavba jistí další hrubější rázy. Leftyna vepředu funguje velmi přirozeně (mám zkušenost s její první generací na kolech SLATE) a prakticky její pohyb a její práci necítíte. Zavírání je skoro zbytečné, snad při jízdě do kopce a ze sedla, jinak jsem jezdil prakticky pořád „otevřeno“!

Heslovitě a nejen superlativy:

  • Použité kolo: TOP výbava, SRAM XO1 Eagle 12-speed, bezdrátová elektronická přehazovačka SRAM XO1 Eagle, kola 650x47c, váha včetně běžných SPD 10,2 kg. Funkce – absolutní špička a absolutně bez výhrad.
  • Jízdní vlastnosti v terénu: neskutečná průchodnost, s trochou umu projedete vyloženě bikové pasáže
  • Konfort: propracovaná geometrie kratšího posedu umožňuje dobré ovládání kola v těžších technických pasážích, vzpřímenější posed bude vyhovovat jezdcům kteří tráví v sedle více času
  • Pružení: skutečně musím pochválit vyváženost zadního systému KingPin a přední vidlice Oliver. Drobné kořeny, nerovnosti typu hrubé dlažební kostky, díry v silnici – prostě všude tam kde jsem zvyklý se nadlehčovat nad sedlem, tak tam všude to není potřeba. Nezvykl jsem si je to. Je to stále překvapující, zadní stavba, vidlice, pláště... poberou víc než člověk očekává
  • Silnice: pochopitelně nesrovnávejme se silničním kolem, ale absolvoval jsem jeden den na tvrdších pneu a to překoná v rychlosti a stylu jízdy nejen biky ale i mnohé pevné gravely.
  • Nové obzory: na první i druhý pohled typicky americké pojetí kola. Něco v tom ale je. Aniž by člověk plánoval, tak zjišťuji skvělé jízdní vlastnosti na silnici, snadné průjezdy pískovými pasážemi, vynikající tlumení v extrémních kamenitých úsecích, možnost projíždět pasáže vyloženě nevhodné pro kolo – něco jako jízda mezi kolejemi a pod., tady nejde o pomatení mysli ale jen otestování možných mantinelů tohoto kola.
  • Detaily: veliká průchodnost pro pláště, hromada úchytů pro různé vybavení, kompatibilita s vnitřním ovládáním teleskopické sedlovky, nastavitelný sklon řidítek, možnost záměny kol za 700x37c, Proportional Response – každá velikost rámu má svoje průměry trubek.
  • Extravagance: barva sice nejezdí, známé heslo ale použité odstíny a kombinace jsou pro někoho jak z 80tých let, pro někoho neodolatelné, pro někoho neskousnutelné.... Jednoznačně tento stroj bude hodně diskutovaný a možná i v tom je trochu záměr.

Barevné varianty: viz naše www

Jestli vás to trochu oslovuje, nebo trochu dráždí mrkněte na náš

YouTube kanál SterbaBIKE

a shlédněte uvedení kola test v přímém záznamu!

27.května 2020 Robert Štěrba

Značka Cannondale byla a bude vždy inovátorem v cyklistice. Jak jsme si za poslední roky zvykli, svoje novinky představuje v průběhu plné sezóny.

A ta situace nastává právě teď! 

21.května 2020 - 15.00 hod - celosvětová premiéra nových XC platforem Cannondale 2021

Jsme Cannondale prodejní místo s nejkvalitnějším zastoupení značky na českém trhu, kde bude tato novinka prezentována inovativním způsobem.

Dostupné velikosti SCALPELA můžete vidět ZDE

 Scalpel jako XC celoodpružené kolo využívající vlastnosti materiálu samotného rámu k vyrovnávání nerovností a vybrací. Poprvé byl představen v roce 2001 a každoročně procházel vývojovými změnami. Přesně po dvaceti letech de dočkal opět "nové generace". Nahlédněme do časem zašlých katalogů na konstrukční změny:

Kola jsme měli pochopitelně u nás pár dní předem, musela projít finální montáží. Dokonce dva kousky slouží jako testovací kola.

Ideální model z řady SCALPEL je Carbon 3, Lefty Ocho, dálkový Lockout, Shimano XT/SLX a je nabízen ve dvou barevných kombinacích.

"Čtvrtek je malej pátek" se říkávalo. Dny před státními svátky začátkem května to platilo dvojnásob. Do večerních hodin plný krám lidí, před prodejnou fronta, odjíždí jedno kolo za druhým, mechanici rozbalují a připravují z našeho skladu jednu "krabici" za druhou....prostě sezona v plném proudu!

A teď si všiměte třetí fotografie! Přepravní společnosti jsou naprosto za hranicí svých možností. Takhle nám přivezl kola TOPTRANS. Kdo má ruce a nohy maká, kdo má čím něco odvést jede. Tak jen nevím jestli je vlastně toto úsměvné nebo smutné!

Co říkáte na tuto barvu? Takovej trochu chameleon. U nás ve firmě se dělíme na dva zásadní tábory. Jen jednoznačné ANO a jednoznačné NE. Merida Big.Nine Limited AL 2020

Co je potřeba doplnit do prodejny za kola po "svižném" dnu jako byl ten dnešní pátek před avizovaným krásným počasí o víkendu napoví nástěnka v dílně, která zajišťuje přípravu nových kol. Všichni jedou naplno a v dobré náladě! Tak ať vám kola od nás také přinášejí dobrou náladu a VÍTR DO ZAD!

To je tak když si dáte páku s Jakuben Klaudou a kdo vyhraje bere TOPSTOUNA od Cannondale. Jak myslíte, že to dopadlo? Jakub je trojnásobný Mistr Evropy Ifma v Muaythai (2016,2017,2018), dvojnásobný Vícemistr světa Ifma (2017, 2019) a držitel bronzové medaile z The World Games v Polsko 2017. Víte co je Muaythai? Thajské plnokontaktní bojové umění neboli thajský box. Tak jsem si s ním raději moc nezahrával. Ale bacha! VELKEJ SYMPAŤÁK!!!

Aktuální informace o situaci na trhu JÍZDNÍCH KOL V ČECHÁCH

ke dni 1.května 2020

Je to již třetí týden, co vláda umožnila otevřít cyklistické obchody na plno. A kdybych měl psát novinový článek, jmenoval by se asi takto "Češi vzaly cyklistické obchody útokem". A to doslova. Typické pracovní ráno se změnilo na to, že někteří kolegové raději chodí o hodinu dřív, aby měli klid na vyřízení papírů a objednávek, ale už i v tu dobu drnčí ve firmě telefony. Před prodejnou fronta jak za bolševika…

 A nejčastější dotaz: Máte otevřeno? ANO, MÁME!

 Jen dodržujeme nutná kritéria nařízené vládou. 

Díky celé situaci, uzavření hranic a uzavření firem v Čechách panují mezi lidmi obavy ohledně dodávek kol a cen. Denně jsme v kontaktu s našimi dodavateli, máme informace od Asociace dovozců a výrobců kol z první ruky, dostáváme korespondenci od našich zahraničních partnerů, snažíme se zajistit aktuální informace tak, aby naši zákazníci měli opravdu PRAVDIVÝ POHLED na náš cyklistický trh. Je skutečností, že pohyblivost kurzu mění ekonomiku, avšak kola, která jsou v ČR, se zatím zdražovat nebudou. Veliké problémy na trhu kola má Francie, Španělsko, Itálie a Polsko. Značky, které se vyrábějí nebo montují v těchto zemích, jsou ve velkých termínových skluzech a některé stále stojí. 

Co nás nejvíce zajímá?  Značky u nás na prodejně.

 Author

 - zhruba 2x týdně některý z kolegů vezme velké auto a udělá si brzo ráno výlet do Loděnic, kde má značka centrální sklad, aby naplnil auto koly, která si zákazníci objednali. Nejpřesněji situaci u tohoto výrobce popisuje sám majitel a výrobce Martin Havlena: „V dnešní komplikované době je naší výhodou montáž všech AUTHOR kol v jedné továrně na Taiwanu. Pro ostatní značky, které vyrábějí v Evropě, je velkým handicapem nedostatek dílů. Většina světových výrobců komponentů přesunula své produkční kapacity do Číny. Dnes, v důsledku Coronoviru, mají 2 až 3 měsíční zpoždění s jejich dodávkami. Tím pádem mají i evropští výrobci kol závažné dodací problémy.

Pro značky, které nemají nakoupené dolary nebo eura v předstihu, je pro ně nemožné, při dnešní vysoké úrovni směnných kurzů, udržet stávající ceny.

AUTHOR má většinu kolekce 2020 na skladě a prodává se velmi dobře. Při stávajícím tempu prodejů nebudeme ani my schopni plně uspokojit zvýšenou poptávku po našich modelech.

Nedají se ani předpokládat slevové akce na konci sezony a to i vzhledem k razantnímu zvýšení cen kol v roce 2021.“ 

Merida a Kellys

 - sklady plné, každý týden dostáváme plnou dodávku kol, 99% procent kol určených pro letošek na český trh jsou vyrobena a ve skladech v ČR a na Slovensku. 

Superior

 - sklady plné modelů 2020, prakticky celá produkce pro tuto sezonu je vyrobená jen se počítá s obdobím do konce května s montáží posledních modelů. Produkce 2021 bude zpožděná o cca 3 měsíce, to ale v tuto dobu není asi podstatné. Standardně k nám chodí kola spediční službou. Ovšem při takto zvýšené poptávce po nových Superiorech častokrát osobně sám jeden z vedení firmy Tomáš, který bydlí nedaleko Prahy, jede za Brno, kde je nový centrální sklad Superiorou, naplní velké auto koly a osobně přiveze… přestože téměř všechny jsou již pro zákazníky, a žádné z kol u nás dlouho neohřeje, držíme vzorkovou řadu na prodejně, aby bylo možno vyzkoušet velikost a typ kola. 

Aspire (Cannondale, GT a SRAM)

 – právě teď se ukazuje, že jde o skutečně „áčkové“ firmy a ty rozhodně nerezignovaly na plánované uvádění novinek, produkce již proběhla a čeká se jen na vhodné termíny pro prezentace novinek. Tyto firma nespí a 80-90% procent novinek bude uvedeno. Většina modelů elektrokol těchto značek jsou skladem, realita prodeje zásadních typů a běžných kol je poměrně TVRDÁ: některé modely Cannondale a GT vydrží maximálně podle skladových odhadů 14 – 60 dní. Dokonce některé velikosti jsou v tuto chvíli definitivně vyprodány (např: velikost XL pro duralové Topstony). Pokud myslíte na některou z těchto značek, máme jediný TIP – neotálejte!

SEČTENO/PODTRŽENO:

S hrdostí můžeme konstatovat, že jsme partnerem významných dodavatelů v jednotlivých segmentech, kteří jsou i v této nelehké době ve velmi dobré kondici a díky nim máme co nabídnout!

 Krásné dny v sedle kola přeje

Robert Štěrba a jeho tým