Léta spolupracujeme se značkou Author, svého času jsme vyráběli a dodávali rámy pro jejich MTB a později cyklokrosový tým. Právě tady se asi zrodil náš zájem a láska ke gravel kolům. Vzájemná provázanost našich firem a kvalitní předobjednávka pro tuto sezonu nám umožňuje nyní nabídnout velmi širokou kolekci gravel a expedičních kol Author. Mnohé z těchto typů či jednotlivé velikosti najdete jen v naší prodejně.
Začínáme představení nejvyšším modelem a musí to být právě ocelový Ronin. Tady Author před lety měl správný čich a nebál se na trh vstoupit s něčím naprosto odlišným komerční nabídce: tehdy expediční ocelové kolo vzbuzovalo trochu rozpaky a těžký, čtrnáctikilové monstrum s tupou stopou řízení a dlouhým rozvorem kol připomínal líný tank...Ta do doba je dávno pryč a dnes stroj s 10,2 kg váhy a z anglických trubek Reynolds 725 se sílou stěny místy jen 0,4 mm působí skvěle. Doby leštěného kovu a přiznaných svárů jsou pryč, ale komplet černá vypadá parádně a dává vyniknout "klasické" stavbě z ocelových trubek.
Dosupnost jednotlivých velikostí ZDE
Ronin SL 2020 je meziročně prakticky jiné kolo a tak jsem ho "nasadil do akce" ať víme co je v něm. Gravelová sada Shimano GRX s převody 2 x 11 jasně určuje sportovní charakter kola a funguje bezchybně. Karbonovou vidlici meziročně nahradila lehká duralová, což jsem při první informaci považoval za oslabení konceptu ale samotná jízda mě přinutila k zamyšlení. Duralová vidlice 1,5" tapered je hodně tuhá a tvrdá. Právě to v kombinaci: super materiál na rámu a MAVIC Allroad Disc CL UST zapletená kola a pevné osy dělají z kola opravdu kolo jízdními vlastnostmi srovnatelné se závodními speciály pro silnici. Kolo při sešlápnutí jede, člověk má pocit, že žádná energie nepřichází vniveč. No a v terénu, na kořenech či špatné cestě? Je to "punkový" kolo...výrazem, designem i pojetím. Kolo pro někoho kdo se chce odlišit a zároveň to na kole trochu umí. Myslím, že hospodskýho strejdu na tomhle Roninu nepotkáte. Kdo si přijde pro toto kolo musí vědět do čeho jde a kdo to ví, ten litovat nebude.
Loňský model byl často kritizován že po čase na některých místech rezne. Jasně, surový a neošetřený rám, kde byly přiznány sváry a vše jen pod slabou vrstvou transparentního laku. To byl ale záměr! Nakonec trocha korozi tomu kolu dodávala správnou patinu. To kolo jsem miloval, Sram APEX víc kolo směroval do terénu, karbonová vidlice pobírala dobře nerovnosti, design nebyl pro každého ale kolo slavilo úspěch. Jízdní vlastnosti skvělé a tak geometrie kola a materiál rámu Reynolds přešly do kolekce 2020. A jak vidno z fotografií, tak samurajský bojovník s námi procestoval kus naší země. V současné době v nabídce jen několik posledních kusů okrajových velikostí...
Dostupnost jednotlivých velikostí ZDE
Proč označení XC? Kola 650B jsou vlastně 27,5" a osazeny plášti šíře 48 mm a právě to dělá z Ronina jiné kolo. Geometrie zůstala...délky trubek a úhly spojů jsou malinko jiné aby přesně seděly kolům 650B. Lze je na kolo zaměnit za klasickou velikost ráfků, či používat dva páry kol ovšem šestsetpadesátky jsou tu doma. To z něj dělá kolo, které má přidáno na ovladatelnosti, stabilitě, hravosti a jistotě v technických pasážích. A jak už jsem jednou napsal: Je to prostě fyzika. Vždy něco za něco. Menší kola přinesly neskutečný komfort na kamenitých nebo tvrdých podkladech, ovšem ubraly na svižnosti a lehkosti na silnici. Je to prostě ještě víc gravel, ještě víc skutečný štěrkolet, více expediční kolo. Veliký podíl má volba pneumatik PANARACER Gravel King SK Kevlar 650B × 48c. Na tomhle stroji zažijete hodně radosti, vychutnáte si více techniku a to co se "pro mě" v okolí Prahy jezdí na biku, projedete i na Roninu XC.
Dostupnost kola Author RONIN XC 2020 ZDE
Tak tohle je klasika! A ročník 2020 dozrál jak víno. Skvělý univerzál s osobitým designem. Gravelová sada Shimano GRX 400 dostatečně kvalitní, 2 x 10 poskytuje dobrý rozsah převodů a to co scházelo už neschází: hydraulické diskové brzdy Shimano opět GRX 400. Pláště za mě na jedničku: PANARACER Gravel King SK Kevlar 700 × 38c. Váha kolem 12 kg i s pedálama!! Velikost 54 bohužel již vyprodána, i to hovoří o kvalitě a zájmu!
Osobně jsem u výrobce kritizoval mechanické kotoučové brzdy. Chtěl jsem základního Ronina posunout více do kvality, ale sám se svojí váhou jsem mechaniky dostatečně prověřil a toto kolo mohu doporučit každému kdo hledá právě tuto cenovou relaci. Je to dobrý dělník do lesa, na polňačky i na silnici. Osobně jsem ho doporučil mnoha svým kamarádům, kteří ho s radostí užívají. Na kole jsem toho zažil hodně a docela těžko jsem se sním loučil.
Na vývoji těchto kol máme i svoji zásluhu. V galerii se můžete podívat na prototyp AURA 2020 (ještě neosazený Shimano GRX, které v té době nebylo k dispozici), který jsme kompletovali v našich dílnách v roce 2019 pro účel prvního představení a prezentaci.
V loňském roce jsem po testu Aury napsal:"Aura XR mě velmi bavila a dokonce byl čas si popřemýšlet jak by mohla vypadat pro další sezony. V zásadě bych za sebe nic neměnil až na brzdy. Tento stroj by si zasloužil hydrauliku – ano vím, a slyším protiargumentaci – to budeme s cenou o 10 tisíc výše. Rozumím, ale mluvím o potenciálu kola. Stejně tak si umím představit tuto geometrii a rám v dobrém karbonu, což by Auru vystřelilo do první ligy!" Top model nakonec nemá karbonový rám ale již samozřejmě má hydrauliku a novou gravelovou sadu GRX a musím uznat - je v první lize!
Zlatá střední cesta a náš hlavní TIP pro léto 2020. Kolo bych doporučil jezdcům s trochou sportovních ambic, či jezdcům, kteří chtějí více kombinovat silnici s terénem. Nevidím Auru XR 5 jako typický hravý gravel bike blízký horskému kolu ale jako super rychlé a příjemné kolo na cyklostezky, české silnice nebo středně těžký terén. Vynikající poměr kvalita x cena.
Zlatý hřeb naší nabídky pokud mluvíme o ceně. na Shimanu 105 velmi kvalitně osazený gravel. Kolo jsem osobně jezdil a byl jsem nadmíru spokojen. Bohužel dnes již v jediné velikosti 56 cm, čili na výšku od 180 cm.
Aura XR představovaná tuším 2017/18 byla pro mě jen silnička s kotouči, plášti šíře 32mm a prostorem v rámu pro širší pláště či v zimě blatníky. Představeno pro někoho tak trochu jako „zimák“, pro někoho tak trochu jako „paskvil“. Ano, nesmíme zapomínat, že to bylo takovéto oťukávání kolem gravelů obecně. Pro rok 2019 to chlapi v Authoru uchopili jinak a Aura XR (3 modely) je plnohodnotným gravelem a já byl strašně zvědavý na reálné dojmy.
Jen vezmu kolo do ruky a slyším čistý, ostrý a nekompromisní zvuk pastorku zapletených kol MAVIC Allroad Disc CL. To je jedna z hlavních priorit celého kola jak se brzy ukazuje. Většina našich zákazníků a platí to myslím obecně, pokud řeší komponentovou skladbu na kole prvně upne zrak na přehazovačku, pak někam dále a málokdo věnuje prvotní pozornost výpletům či ráfkům. To je zásadní chyba. Právě výplety mohou dát kolu výrazně jiné jízdní vlastnosti. Přesně to je případ Aury XR 5, která má jako nejvyšší model právě kvalitní výplety Mavic určené právě pro tento typ kola. Sportovní vzhled kola okamžitě po nasednutí potvrzuji. Delší posed mi vyhovuje, není o čem přemýšlet. Tvrdý rám a tuhá karbonová vidlice spolu s kvalitními výplety na pevných osách stroj na silnici či tvrdé cestě hodně přibližují ke klasické tvrdé silnici, jen s pohodlnou geometrií. To není ale nevýhodou!!! V terénu kolo není příliš živé ani „hravé“. V rychlých pasážích krásně vede a občas mám pocit, že do zatáčky je třeba kolo doslova utrhnout z přímého směru. Bacha, tady opět mluvím o výhodě pro všechny, kteří nevládnou technikou jako Mathieu van der Poel, kolo je klidné a řeší i v poměrně vysokých rychlostech řadu věcí za nás. Velmi příjemné! Komponentová skladba v podstatě bez výhrad. Shimano 105 (na kole kolem 35 tisíc) odpovídá a funguje bezchybně. Klasický dvojpřevodník 50 a 34 v kombinaci s kazetou 11-32 zaručuje dostatečný rozsah převodů. Nejednou jsem použil i to nejlehčí co kolo nabízí 34/32 a stačilo, byť znám kopce na Šumavě a trochu jsem i počítal s tím, že někde půjdu pěšky. Pláště Vittorio Terreno Dry Kevlar 700 x 38 (uvedeno ve specifikaci výrobce) na kole však 700 x 40 s jemným vzorkem byly velmi příjemné a rychlé. Nemám zkušenost z mokra neboť i přes deštivý květen byly všechny lesní cesty o posledním víkendu překvapivě doslova suché.
Kolo bych doporučil jezdcům s trochou sportovních ambic, či jezdcům, kteří chtějí více kombinovat silnici s terénem. Nevidím Auru XR 5 jako typický hravý gravel bike blízký horskému kolu ale jako super rychlé a příjemné kolo na cyklostezky, české silnice nebo středně těžký terén. Použití Mavic Allroad kol mě inspiruje k TIPU pro všechny kdo vlastní jakýkoliv gravel s běžnými výplety jak si posunout kolo o úroveň výše s přiměřenými náklady – cena základních Allroadů je někde jen kolem sedmi tisíc za celý pár!!
Aura XR 5 mě velmi bavila a dokonce byl čas si popřemýšlet jak by mohla Aura vypadat pro další sezony. V zásadě bych za sebe nic neměnil až na brzdy. Tento stroj by si zasloužil hydrauliku – ano vím, a slyším protiargumentaci – to budeme s cenou o 10 tisíc výše. Rozumím, ale mluvím o potenciálu kola. Stejně tak si umím představit tuto geometrii a rám v dobrém karbonu, což by Auru vystřelilo do první ligy! Kolo by bylo rozhodně komfortnější asi i poddajnější, snížila by se váha (nyní je použit Alloy 6061 třikrát zeslabovaný) neboť s pedály jsem navážil 10,7 kg (výrobce udává 9,9 kg) a já tuším, že ta váhová rezerva je především v rámu.
Byly doby kdy jsem pro cyklokrosový Author tým stavěl speciály já v našich dílnách (tenkrát z ocelových Ritchey trubek) a kola dovezli jejich jezdce až k medailím z Mistrovství světa tak mě těší, že tato generace gravel biků zvolna navazuje na tyto stroje a cítím, že je v kvalitě brzy překoná.
Robert Štěrba – 26.května 2019
Oba vstupní modely jsou velmi oblíbené zejména díky poměru výkonu a ceny. Což platí obecně právě pro značku Author. Kola máme ve všech velikostech postaveny přímo na prodejně. Doporučuji zejména pokud si nejste jisti velikostí, tak přijďte vyzkoušet a poradit s s námi.
Dostupnost kol Aurra XR 4 XR 3 ZDE
Pokud jsou gravel kola někde doma, pak je to u nás. To co nabízíme máme odzkoušeno, porovnáváme s jinými značkami, jezdíme na těchto kolech a rádi se vámi o naše zkušenosti podělíme.
Těšíme se na vás
Robert Štěrba a tým
Konec října, nouzový stav a další omezení.... U nás práce a vytížení v servisu? Jak v plné sezoně! Balíme kola pro eshop, servisujeme stroje našim zákazníkům.... Cyklistika se prostě stává celoročním sportem a to bude asi naše heslo pro tuto zimu.
Vážení zákazníci,
Na základě Rozhodnutí vlády ČR ze dne 21.10. 2020 je kamenná prodejna pro přímý prodej dočasně uzavřena.
Pro nákup zboží můžete využít náš eshop, který je plně v provozu.
Doručení zboží pak probíhá přepravní společností TOPTRANS nebo naší vlastní autodopravou. Doprava všech kol je ZDARMA, drobné zboží od 1500,- Kč rovněž ZDARMA. Osobní odběr zboží lze uskutečnit v objektu naší firmy u výdejního okénka (mimo prodejnu) v Trenčínské ulici (v zadní části firemního objektu). Pro pomoc s výběrem zboží jsou k dispozici naši prodavači na telefonních INFO LINKÁCH 241 741 091 nebo 241 741 961 po dobu standardní otevírací doby popř. na e-mailové adrese info@sterba-kola.cz nonstop.
Provoz servisu je zachován!
Objednávku termínu přijetí servisu jízdních kol lze provést na našich webových stránkách ZDE, objednávku garanční prohlídky ZDE , případně telefonicky na tel. 224 281 094 po dobu standardní otevírací doby.
Příjem a výdej servisovaných kol probíhá skrz hlavní chod naší prodejny tak, jak jste doposud byli zvyklý.
V individuálních případech lze na území Prahy dohodnout na odvozu jízdních kol naší firmou.
Držte se a brzy na viděnou na kole a bez roušek
Robert Štěrba a jeho tým
"Pohodový svátek cyklistiky u Štěrby. Už pošesté pořádal jeden z nejstarších, největších a nejznámějších obchodů s koly a elektrokoly u nás, tedy prodejna Štěrba kola v Praze na Spořilově, třídenní festival cyklistiky." takthle píše ELECTRICBIKEACTION.CZ - mrkněte se zde.
Festival cyklistiky 2020 na Spořilově a tradiční čtvrtek aneb den "D". Jako vždy až do večerních hodin ve skvělé náladě. Novinky, testování, nálada, řeči.....
Právě letošní Festival cyklistiky na Spořilově odstartoval partnerskou spolupráci mezi naší firmou a AutoPalace Spořilov. Asi nevíte že vedení společnosti jsou velcí fandové cyklistiky, léta podporují a provozují svůj triatlonový oddíl mládeže a nyní se chystají promlouvat do cyklistiky výrazněji a tak jsme našli společnou řeč!
FESTIVAL BUDE. Nová vládní omezení na řadu kulturních a sportovních akcí náš festival neomezí. Ve dnech 7.-9.října 2020 budete mít možnost shlédnout a osahat si novinky značek Cannondale, GT, Merida, Kellys, Superior a Author. Přímá komunikace s techniky a zástupci firem je samozřejmostí. Letos nově testovačky a opravdu ty NEJ: Cannondale Scalpel, Topstone Carbon Lefty....
Doslova jen několik dní před Festivalem proběhly v sídle firmy Aspire v Brně prezentace novinek Cannondale 2021. To nejzajímavější právě z této kolekce se připravuje na náš Festival cyklistiky a kola budou poprvé v ČR představena veřejnosti právě zde.
Další oživením a zpestřením čtvrtečního doprovodného programu Festivalu cyklistiky na Spořilově a našeho dne "D" bude prezentace a ukázky z kol pražské firmy REPETE. S klukama se známe od samého začátku a tak se moc těšíme na setkání a jejich kola. Dělají to velmi dobře!!!