Kellys Tayen dostává pro sezonu 2020 nový motor od Panasonicu. A víte, že první motory pro přípomoc na kole vyrobil tento japonský gigant již před 40ti lety, tedy v roce 1979! A cena tohoto kola bude pod 50.000,- Kč. Tleskáme!
Trochu zaprší a můžeme na houby a přímo před prodejnou v centru Prahy!
Moc hezká práce. Zakázková stavba pro zákazníka. Americká titanová legenda bude brázdit české cesty aneb originální gravel!
Krásné prostředí hotelu Harmony ve Špindlerově mlýně přivítalo zástupce značky Kellys při uvení novinek na sezonu 2020.
Asi nejúspěšnější kategorie Kellysu jsou gravlová kola SOOT, neb kolekce byly vždy vyprodány mezi prvními. Na 2020 čekejme tři řady. Základní 30tka je v hezké zelené barvě a lehce nad 20 tisíc Kč. Nejvyšší model 70 na Apexu je velmi podobný letošnímu a bomba bude model 50 - kompletně na novém Shimanu a hydraulice v ceně 36.000,- Kč.
Asi nejznámější značkou z portfolia Progress Cycle je značka Giant. Nás zajímalo mnoho dalších značek, které Progress dodává na naši prodejnu. Prezentace v Brně měla skvělou úroveň a movinkami se to jen hemžilo. Máme se na co těšit.
Cannondale do nové sezony vstupuje s velkým přesahem pouhé distribuce kol. "Cycling Prophet" je vzdělávací program pro obchodníky a vtuto chvíli funguje dokonce i v češtině - skvělá práce. Další novinkou vyvinutou společně s Garminem je "Wheel Sensor" umožňující zaznamenávat řadu užitečných údajů pro uživatele kola i obchodníka a servisních techniků. Prvním krokem po stažení aplikace Cannondale a registrace je potvrzení doživotní záruky na rám - první bonus prakticky při odchodu z prodejny!
Neuvěřitelných 14 dní v srpnu trvají prezentace dovozce - firmy Aspire. Luxusní hotel, krásná příroda okolí Sečské přehrady a hlavně nekonečně novinek Cannondale, GT, Mavic, Uvec, Zipp, Sram a mnoha dalších....
Poprvé jsem se s touto novou sportovní a závodní raketou Mission CX 2019 projel v Alpách v Ruhlpoldingu již v létě loňského roku. Po roce jsem se stejným kolem na pár dní vyrazil do Krkonoš a volba tohoto prostředí jen potvrdila výjimečnost tohoto stroje. První šlápnutí a okamžitě cítíte že máte pod sebou absolutní závodní mašinu, která reaguje bez jakéhokoli prodlení. Není to typický gravel s pohodlnou geometrií. Posed a úchop řidítek se díky delší rámové trubce a nízké hlavovce vybízí ke sportovnímu posedu. Prodloužený rozvor kol dává dostatek prostoru pro technické manévrování kdy se špička tretry míjí s předním kolem. Okamžité reakce při sešlápnutí pedálů a velmi rychlá reakce na sebemenší pohyb řidítek vám v každém okamžiku připomíná že efektivita, rychlost a výkon jsou prioritou tohoto stroje před pohodlím.
Musím začít absolutně od finále a upozornit pro koho je kolo vhodné. Jednoznačně pro ty co rádi využívají potenciál stroje, co se rádi občas pohybují na hraně limitů a především mají ovládání kola „v paži“ nebo se chystají to naučit. Tam kde klasický gravel naložený bagáží působí jako líný, pomalý a stabilní autobus s jistotou srovnává vaše chyby a vrací vás do přímého směru, tak Mission je jako štika v divoké vodě. Reaguje na všechny výkyvy těla, na jemné pohyby řidítek, zatáčky se dají projet takovou rychlostí že máte pocit jak kdyby trasa byla naprogramovaná. Je to skutečný speciál do terénu připravený zvládat a soupeřit i na těch nejprestižnějších závodech pod hlavičkou UCI. Je to přesně ten úžasný stroj mezi horským kolem a čistokrevnou silnicí. Tak jak je vybaven od výrobce se závodními bezdušovými plášti Maxxis 700X33C je velmi rychlý na silnici, bravurně zvládá všechny povrchy v terénu nebo mimo cesty. Váha kola udávaná výrobcem je naprosto pravdivá -7,75 kg. Takový stroj pod 8 kg vás snadno vyveze i do strmých stoupání. Je to radost cítit jak kolo stoupá i v prudkých pasážích. Rozsah převodů vás teoreticky trochu zaskočí – kazeta 11/32 a převodník 40 zubů nemusí stačit na pohodlné točení nohou do strmých pasáží ovšem geometrie rámu a váha stroje dělá neskutečný divy. Prestižní IMB (International Mountainbike Magazin), který právě v těchto dnech rovněž testoval Meridu Mission CX 800 o převodech napsal, že jsou specifikovány tak, že odpovídají charakteristice „do or die“ čili DEJ TO NEBO ZEMŘI! Po svých zkušenostech podepisuji! Je to přesné a kolo vás skutečně vede k tomu, že dáte stoupání, které jste považovali za nezvladatelné.
Výbava kola: celokarbonový rám s vnitřním vedením, krásné detaily tvarování rámu, odnímatelný můstek v zadní stavbě umožňuje montáž blatníků, DT Swiss výplety s pevnými osami jsou velmi tuhé, sada Sram Force 1 v kombinaci s 11ti rychlostní Shimano kazetou chodí jak kulomet (to jsou slova našich mechaniků, kteří mi připravovali kolo pro test), řazení jednou pákou je velmi příjemné a návykové. Zapomeňte na sklánění hlavy a kontrolu zařazených převodů, prostě řadíte nahoru/dolů podle citu.
Absolutním bonusem je dostatek místa pro široké pláště. Tím si každý může kolo dotvořit k obrazu a využití svému. Jsem si vědom superlativ, které jsem o kole napsal, ale opravdu jsem dlouho neseděl na něčem tak úchvatném. Stroj je tak výjimečný, že bylo vyrobeno jen omezené množství. Do Čech byly dovezeny pouze tři exempláře (velikosti M, L a XL) a tak kdo se rozhodne pořídit si tuto lahůdku bude mít jistotu, že si pořídil i určitou exkluzivitu a že podobné kola nebude na cestě jen tak potkávat.
Dostupnost velikostí najdete ZDE.
Ocenění Design & Innovation Awward 2019
Robert Štěrba – srpen 2019 – Černý Důl, Krkonoše