0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

Makáme, servisujeme, prodáváme na e-shopu....aneb DUBEN 2020 u nás

Gravel TEST    "SUPERIOR X-ROAD TEAM COMP 2020"

Jak říkají Italové: “Zasažen bleskem” aneb zamilovaný na první pohled. Superior X-ROAD TEAM COMP 2020. Všechno začalo v Šamoríně nedaleko Bratislavy v supermoderním komplexu X-bionic® sphere při prezentacích BFI (Bike Fun International). Jedna ze značek jejich produkce jsou kola SUPERIOR. Právě tady v létě 2019 byl poprvé pro evropské trhy představen nový gravel X-ROAD. Přímo na prezentcích jsem byl tak neodbytný, že jsem si vystavený vzorek odvezl do Čech, k nám do prodejny s cílem předvést ho ostatním členům našeho týmu. Nevydržel jsem a kolo projel. To způsobilo velké starosti a pozdvižení ve vývojovém oddělení Superioru. Kolo nebylo schváleno na jízdu a ani neprošlo všemi testy a homologacemi. Nemohl jsem to vydržet. Chtěl jsem znát jak se kolo chová, jak je tuhé, jak vede. Neodradila mě ani špatná velikost rámu (M) pro moji postavu. Bylo horké léto a byl to super zážitek. Byla to raketa!!!

Konstruktéři v Superioru jsou natolik pečlivý, že kolo stále a znovu vraceli k novým zkouškám, znovu k přepracování, znovu k doladění a tak na reálný první kousek jsem si musel téměř ještě třičtrvtě roku počkat. Přelom března a dubna 2020 a je to tady. Ještě ten den co kolo dorazilo z továrny k nám na obchod, ten samý den, už jsem na něm seděl a začal mu dávat zabrat. A dojmy?

Jízdní vlastnosti:

“To kolo vás nutí dělat věci, které patří do úplně jiné úrovně cyklistiky: zvednout se v kopci ze sedla a zrychlovat, ještě před horizontem řadit na těžší, šlapat dokulata, do tahu, na těžký převod a cítit jak kolo zrychluje.... ve sjezdech cítíte tu jistotu pod sebou, svádí k agresivní ostré jízdě.... když si ťuknete do rámu zní jak papír, při sešlápnutí ale cítíte tuhost bloku okolo středové osy... prostě neskutečná raketa!” Dokonalé sladění hrubé tuhosti rámového trojúhelníku a schopnosti vidlice a zadní stavby absorbovat i ty relativně malé nerovnosti terénu.

Design:

Přesně podle mého gusta. Ostrý a nekompromisní design – takhle si představuji moderní stroj. Absence bovdenů, mohutný představen dává tušit avizovanou spolupráci a konzultace s lidmi, kteří vtiskli  svůj rukopis i takovým značkám jako například BMC. Tvary zadní stavby jsou podřízeny funkčnosti a zároveň krásně doplňují tři hlavní rámové trubky. Trojúhelníková sedlovka je rovněž důležitý designový prvek se svou plnohodnotnou dávkou práce při odpružení sedla. Mé obavy zda sedlovka nebude zajíždět (což se stalo na loňském prototypu a což jsem samozřejmě připomínkoval) se na ostré verzi již neopakovalo. Moje živá váha dostatečně tvrdě tento detail otestovala. Zde jeden malý tip: přímo u sedlového šroubu je doporučená síla utažení 6Nm. Nevěřte tomu a utahujte skoro „na krev“ 10Nm. Je to s požehnáním výrobce a od něj dostanete v příbalu i speciální vazelínu právě na tuto sedlovku.

Výbava:

Nové SHIMANO GRX FC v kombinaci RX600 a RX400 hodnotit nebudu, web je plný názorů všemožných expertů. Za mě základní postřehy: systém řazení 1x11 super, stále se mi zamlouvá více a více. Řadíte jen podle potřeby – nahoru a dolů – a moc nemusíte přemýšlet. Brzdové páky neklepou na nerovnostech (oproti téměř všem kolům se silničními pákami 105 nebo Ultegrou), ploška na přední části páky je skutečně velmi příjemná při brzdění, zejména pokud se držíte za páky. Řidítka ONE1 X-Race Aero jsou v místě zploštění velmi příjemná do ruky, vyzkoušel jsem toho dost, ale tyto mi fakt sedí. Výplety DT Swiss G 1800 Spline DB25 dostatečně odolná a tuhá. Po čtyřech vyjížďkách (opravdu jsem je nešetřil) a několika kritických situacích se ani nehnuly. Chtěl jsem docentrovat ale nebylo co! Pláště Schwalbe G-One Allround RaceGuard, 28x1.50" jsou 40 mm šíře, hodně kulaté, reálná šíře – téměř 42 mm měly na svědomí veliký díl jízdních vlastností. Vyzkoušel jsem naduněné i podhuštěné, vše ovšem na suchu a to bylo bez výhrad. Do bláta předpokládám by patřily ke klouzavějším a do záběru asi nic moc.  Ovšem něco za něco. Písek, prach, kameny a asfalt za mě na jedničku.

Kvalita a kombinace materiálu:

Tady bacha. Není to tuhá silnička, kde jízdní vlastnosti dělají pláště, to bych se zlobil kdyby to takhle někdo viděl. Vyvážený gravel když mluvíme o jízdních vlastnostech a vyvážený použitými komponenty. Velmi často diskutovaná průchodnost plášťů: Použité 40/42 mm mají ještě velikou rezervu, milovníci opravdových jitrnic buďte v klidu – projdou. Převody: pohodový 1x11 ve většině případů je vykoupen menším rozsahem převodů. Pastorky pro stoupání 11-42 zubů jsou až moc rozmazlovací. Nejlehčí převod jsem v okolí Prahy nepotřeboval. Tuhost výpletů a rámu umožňuje použití těžších převodů i jezdcům s menší fyzičkou. Z kopce jsem první den měl naměřenou maximálku 63 km/hod, to už nebylo do čeho šlapat, ale to už jsem ani šlapat nechtěl a tím jsem taky přestal toto téma řešit. Nové SHIMANO GRX dostečně odolné a příjemně „hrubé“ do terénu. Dobře to šikmooký doladily. Na první dojmy nemám absolutně žádné doporučení co na kole doladit, co tunit. Opravdu vyvážené kolo – navážil jsem 9,3 kg (vel.L – 56 cm) s pedálama a zjednodušeně co je pod deset je NÁDHERA.

Komu je určeno:

Jen tomu kdo si to zaslouží. Zaslouží tím, že už něco najel, že mu něco prošlo pod rukama a umí ocenit tuhost rámu a tím celého kola. Tuhost skvěle vybalancovanou s pružností.  Je to „žihadlo“, který fakt jede. Můžete jen kochat přírodou, vyrazit na výlet, zastavovat a fotit ale když šlápnete do pedálů tak X-ROAD TEAM COMP postavený více jako sportovní gravel, sportovní nářadí vyráží vpřed. Léta jezdím s motorem V8 a vím co umí. Kdo má véosmu, ví o čem mluvím. Takhle se chová karbonový SUP Team Comp. A to je žrádlo!

Robert Štěrba - 13.dubna 2020

NW - italská klasika, všichni známe. Tretry to je asi klasika nejvíc. Osobně je to moje značka. Boty na MTB, silnici i zimní vše NORTHWAVE - BACHA a není to proto, že je do ČR začal dovážet kamarád a bývalý spolujezdec Luboš Lom. Prostě dobrá kvalita a dobrý poměr k ceně. Nová kolekce právě naskladněna u nás na eshopu i prodejně.

Nedáme se! Makáme na plný koule. Dílna zaslouží vyznamenání. Trochu improvizace při předávání, ale je teplé počasí, lidé tolerantní a veskrze v dobré náladě. Kol na servis je tolik, že jako dočasný sklad slouží zavřená prodejna....