Naše vlastní testování a důraz na kategorii „GRABVEL BIKE“ nám americká značka Cannondale vrátila pozvánkou na představení nové koncepce jejich gravelů Topstone Carbon, čímž odhalili závěr čtyřletého vývoje. Prezentace se odehrála zhruba týden před ukončením embarga a celosvětovou premiérou 20.července 2019. Cíl pro Cannondale techniky byl opravdu vysoko: představit nejpohodlnější kolo pro kombinaci jízdy na silnici a v terénu nebo na nezpevněných cestách. Sloučit neslučitelné: tuhost rámu schopnou přenášet energii jezdce do rychlé jízdy a zároveň odpružit, absorbovat a zcela pohltit všechny nerovnosti povrchu.
Ústředním rysem je systém odpružení zvaný KingPin, který nabízí až 30 mm zdvihu (měřeno na sedle). Tento systém je extrémně lehký a zajišťuje dostatečnou tuhost pro zrychlení a skvěle funguje při jízdě v sedle. Jde o kombinaci zploštělých částí rámu, pohyblivých zadních vzpěr uložených v otočných čepech, pružné spodní zadní stavby, pružnosti sedlovky a sedla. To vše v kombinaci s pevnými osami. Bezúdržbový systém podpořený absolutní novou koncepcí v pojetí stavby rámů „Proportional Response size“ znamená že všechny průměry trubek a jejich tuhost jsou přizpůsobeny jednotlivým velikostem rámů. Topstone Carbon je doslova plný dalších technických novinek a je konstruován podle současných modních směrů pro pneumatiky šíře 40 mm (700 kola) nebo dokonce 48 mm (650 kola). Více info ve videu na YouTube a našem kanálu SterbaBike.
Během prezentací Superioru si osobně šéfkonstruktér BFI Petr Lavička osobně odprezentoval novinku nejžhavější - celokarbonový full suspension rám. Je to mazec!!!! To absolutně bez komentáře, podívejte, místy síla jak plechovka od piva. Současné technologie používané v cyklistice jsou doslova kosmické.
"Jen pár dní po celosvětové premiéře mám k dispozici nový karbonový GT Grade s plovoucími zadními vzpěrami. Neskutečně tlumí, žehlí drobné nerovnosti, člověk má pocit že si může dovolit prakticky vše. Vše tedy ne, to mi bylo rychle vysvětleno. Skvělé kolo. V této kategorii Grade míří opravdu na vrchol!!!" říká Robert Štěrba
Design starý přesně 23 let včetně detailů logování představen na novém kole. Naprostá BOMBA!!! Je vidět, že se Cannondale nebojí.
Extrémní množství novinek, nové platformy rámů, nové koncepce.... Jedovnice na Moravě a uvedení kolekcí Cannondale a GT pro sezonu 2020. Bohužel v tuto chvíli vše pod informačním embargem. Od 20.června se uvolňují první novinky. Máme fotky - těšte se.
Každé ráno je na servisu stejné. Všichni na značkách, všude plno zakázek a fofr už od rána! Nejenom našim zákazníkům vycházíme vstříc. V akutních případech umíme i expres termíny. Mít zajištěný servis je základ, pak si kola užíváte celoročně.
Nejlepší je si v klidu sednout, položit svůj nový titanový rám Lynskey na stůl, Uvařit si kávu a pobavit se o tom, jaký díl bude tu, jaký tam a s čím by co ladilo. Inu seriozní zákazník - takové máme rádi. A tu práci jakbysmet!
V nabídce kultovní americké značky jsme si zvykly na model SLATE se silniční Lefty vidlicí na tak trochu spíše messegerské kolo než gravel. Po ohlášení vývoje klasického gravelu TOPSTONE jsme všichni byli skutečně nafouknutý zvědavostí až k prasknutí jak kolo bude vypadat. Během léta 2018 na první předváděcí akci Cannondale jsme viděli všechny modely naživo. Sportovní jednoduchá geometrie, stroj který si na nic nehraje a chytře poskládané specifikace u jednotlivých modelů. Vše OK. Až na skutečnost že mi nikdo z techniků nedokázal odpovědět na otázku „Jaká je geometrie, jaké zaměření kola, k čemu se dá přirovnat, co od něj můžeme čekat?“ Jen strohé konstatování, že vše vychází ze Synapse, čili pohodlné silniční geometrie, to mi ale moc neřeklo. Vyčetl jsem z tabulek, že některé hodnoty jsou stejné jako Synapse ale více položená hlava a delší rozvor a to očekávání reálných jízdních vlastností se jen zvýšilo.
Pro první seznámení s kolem jsem si vybral Český Ráj. Důvodů bylo více: mám to tam rád, najdeme tak rychlé cesty typické pro gravel, těžké kamenité úseky a hlavně pískové cestičky a místy velmi těžko na kole zdolatelné pískové plochy. To byl jeden z důvodů – prověřit kolo ve všech možných pasážích a vyzkoušet pláště WTB Nano 700 x 40. Tak předně geometrie – klasický gravel vycházející z bikového pojetí kola. Relativně celkově krátký posed, vyšší úchop a skvělá ovladatelnost. Do všeho promlouvají pláště, tady je na místě zmínit, že jízdní vlastnosti dělá tlak, to chce hodně zkoušet co komu vyhovuje. S mojí váhou jsem měl nafoukáno na cca 1,7 baru a díky šíři 40 mm jsem chvílemi měl v terénu pocit jistoty jako bych jel na horském kole. Hydraulické brzdy Shimano 105 dávají komfort a jistotu. Sjet se dá téměř vše co biku, to mě hodně bavilo a naopak tvrdé rychlé cesty či dokonce asfalt jsou jak za odměnu. 105ková sada dává dostatečný rozsah převodů a že jsem něco občas nevyjel a musel vzít kolo na rameno to byla záležitost fyzičky či volby trasy. Projít se občas pěšky není na škodu, ano tak trochu turistika ale vždyť gravel je ve své podstatě turistika jen s moderním názvem.
Kolo bych doporučil každému kdo by rád sedlal sportovní stroj schopný se stejně dobře pohybovat po silnici tak v celkem slušném terénu a zaručí vám pohodlí právě na rozbitém podkladu. Rám je absolutně dostatečně tuhý a v kombinaci s karbonovou vidlicí dává silný pocit stability a kupodivu neubírá ovladatelnost. Horní rámovka je dokonce o více než 40 mm delší než Slate. Holt když konstruktéři kombinaci úhlů hlavy a vzdálenost a výšku od středového složení pojmenovali "OutFront" věděli dobře co dělají. Posed na Topstone (na mých 180 cm jsem použil velikost „L“) je posed celkem vzpřímený a pokud někdo upřednostňuje agresivnější polohu, tak stačí použít delší představec a vyhodit pár podložek na hlavě a snadno se tak přiblížíte pocitu známého ze silničního kola. Topstone ale není a nemá být stroj pro maximální rychlost a výkon, je to nástroj pro vychutnání si jízdy, stačit nímat vůně a vstřebávat zážitky a podepisuji: přesně takový je!
Nejvyšší model Topstone Disc Apex 1 SE 2019 v ceně 56.999,- Kč je dokonce osazen teleskopickou sedlovkou. Jde o nejvyšší top model vyšperkovaný sadou SRAM a nabízí se v jediné barvě – modré. Topstone Disc 105 SE – 47.999,- Kč je z mého pohledu zlatou střední cestou. Výhodu vidím v sadě Shimano 105 a systému řazení 2 x 11, hydraulických brzdách stejné sady a kvalitních pláštích WTB stejně jako na nejvyšším modelu. Základ pak doplňuje Topstone Disc Sora SE s mechanickými kotoučovými brzdami. Velmi přijatelná cena 29.990,- Kč s ohledem na to, že všechny tři modely mají shodný základ - duralový rám, geometrii i stejnou karbonovou vidlici. Přidaná hodnoto tohoto modelu je luxusní lahvově zelená hluboká metalíza. Musím znovu opakovat – snad nejhezčí barva letošního roku a naší nabídky kol.
Robert Štěrba – 8.června 2019
V uplynulých dnech byla nedaleko Girony ve Španělsku, za účasti R&D týmu MERIDA, MTB legendy Antonia Hermidy, enduro jezdce Toni Ferreira a vítěze Cape Epic Joaquima "Purito" Rodrígueze představena zcela nová generace eONE-SIXTY - modelový rok 2020. "Originální" eONE-SIXTY je nejvíce testované a nejvíce oceňované kolo v historii MERIDY. Nové eONE-SIXTY poprvé přichází s úplně novou baterií SHIMANO E8035 integrovanou do karbonového hlavního rámového trojúhelníku ...
Čejkovice přivítaly účastníky prezentace Author 2020 jak se patří: slunce, vinné sklepy otevřeny, Ronin Reynolds připraven na odpolední vyjížďku, šéf firmy Martin Havlena prezentuje jako jeden z mnoha nepřeberné množství novinek a všude kola, kola, kola.....
Jedno z velmi povedných kol pro sezonu 2020 - gravel Author Aura XR 5 konečně dostalo hydraulické brzdy, novou sadu Shimano GRX a jedny z nejlepších gravelových plášťů Panaracer Gravelking SK.
Měli jsme tu čest, spatřit nové Gravel kolo Aura od Authora ještě dřív, než samotní tvůrci. Jelikož finální stavba tohoto prototypu na příští rok, tedy 2020 proběhla v našich dílnách! Nová sada Shimano pro gravel kategorii GRX se bude vyrábět ve 4 provedeních pod označením 400/600/800 a elektickou verzí.
Tak ano. I takové podivné zakázky uskutečňujeme v naší firmě. Dodání a servis kol pro kaskadérské scény do filmu. Tak až uvidíte někde v českém filmu kola Author, tak si vzpoměňte na tento "štěk"!
Elektro do náročnějšího terénu za parádní poměr cena/ odolnost/ výkon. 105 990,- Nejvýkonnější elektromotor Bosch Performance CX s baterií integrovanou do spodní rámové trubky a 140 mm zdvihu. Specifikace zde.