0 Porovnat
Přidejte si do porovnání produkty pomocí ikonky vah a zde si poté můžete porovnat jejich parametry.
0 Košík
Váš košík je prázdný...

Servis a výroba


19. 05. 2014

Výroba

Výroba cyklistických rámů a závodních speciálů má v naší firmě Štěrba velkou tradici.

Robert Štěrba začal s rámařským řemeslem ve Švýcarsku ve specializované dílně. Počátkem devadesátých let minulého století, kdy „ocelové“ rámy stavěné klasickou ruční technologií zažívaly svůj vrchol byla naše firma v čele právě s Robertem Štěrbou jedním z našich předních výrobců. Kola nebo rámy jsme stavěli pro řadu předních českých týmů a profesionálních jezdců. Na našich strojích se běžně startovalo na mistrovství světa či jiných významných závodech. Na našich rámech mnoho jezdců dosáhlo na samotné medaile. Spolupodíleli jsme se na výrobě závodních speciálů pro Author MTB team a později Author cyklokrosový team. Zkušenosti s geometriemi se následně přenášely do výroby celé značky. Postupem času byla ocel vytlačována duralem či karbonem. Dnes se toto řemeslo dostává zpět na výsluní a je často vyhledáváno všemi typy jezdců pro různé disciplíny.

Zkušenosti dvaceti let v čele českého trhu dnes zúročujeme při stavbě současných moderních rámů. O zakázkovou stavbu rámů dnes mají zájem především specialisté či jezdci extrémních postav či požadavků. Významnou roli dnes také hrají zákazníci požadující stavbu či design v retro stylu.

Soubor fotografií z prostředí dílen Roberta Štěrby, kde v průběhu vznikaly všechny projekty

                   

                   

 album: Dílny

 

Štěrba Columbus SP - Team Serie

Ukázková stavba klasického ocelového rámu v kombinaci s chromem. Barvu je možné měnit na přání zákazníka. Cena kompletu s vidlicí z matriálu Columbus SP je 9.900,- Kč

                   

         

album: Štěrba Columbus SP

 

Závodní rám Štěrba „na míru“

Rám byl postaven z italských trubek Columbus Genius průměru Oversize (31,7 mm a 26,8 mm). Drobné detaily byly pochromovány na přání zákazníka.

                   

                   

album: Závodní rám Štěrba „na míru“

 

Silniční závodní speciál Štěrba SLX Road

Kolo bylo postaveno na zakázku z materiálu Columbus SLX s použitím klasických průměrů trubek, tedy 26,8 mm a 25,4 mm (anglické míry). Rámové spojky jsou vyrobeny tlakovým litím do voskových forem (microfusion technology). Pro patky na upnutí kol je použita stejná technologie – tedy nejkvalitnější známá.

                   

                   

album: Speciál Štěrba SLX road

 

Silniční závodní speciál Štěrba Reynolds 853 Road

Klasická stavba "bez mufen" na zakázkovém rámu z anglického materiálu reynolds 853.

                   

                   

album: Štěrba Reynolds 853

 

Individuální zakázková stavba – Štěrba „Team serie“

Rám byl postaven z materiálu Columbus Brian. Design byl proveden podle vlastního návrhu zákazníka a barva byla rovněž namíchána specielně pouze pro tento výrobek.

                   

                   

album: Individuální stavba – Štěrba „Team serie“

 

Zakázková stavba – Štěrba

Rám byl postaven s důrazem na dekorativní detaily, které kolo na první pohled odliší od běžné standardní produkce ovšem při zachování nízké váhy a špičkových vlastností rámu.

                   

                   

album: Zakázková stavba – Štěrba

 

Zakázková výroba dle požadavků zákazníka

Ukázka zakázkové práce pro jednoho z předních českých avantgardních umělců Krištofa Kintěry pod názvem „Fatal Egoist“

                   

                   

album: Štěrba Fatal Egoist

 

Fixed gear – společné dílo Pedal Project a Štěrba kola

Malý důkaz toho, že spolupráce Pedal Project s Robertem Štěrbou pokračuje.  Zajímavá je i série fotografií, na kterých Miloš Ouborný přetváří trubky Columbus k obrazu svému a tím vdechuje život do mufen letovanému rámu v geometrii ideální pro městský fixed gear.

DesignBlok 2011

                   

                   

album: Fixed gear Pedal Project a Štěrba kola

 

Postup výroby rámu - "Stavba rámu - kola"

Ukázkový postup výroby ocelového rámu. Jde o zakázkově konstruovaný touringový rám typu Randonneur. Inspirací pro tento rám, postavený v roce 2011, byly předlohy anglických a francouzských rámů, které začaly slavit úspěch zhruba v polovině minulého století a nacházejí si svojí klientelu dodnes. Důraz byl kladen na detail, nízkou váhu a individuální design.

a.     Stavba rámu - ČÁST 1

                   

                   

album: Postup výroby rámu - část 1

 
b.     Leštění a chromování - ČÁST 2

                   

                   

album: Postup výroby rámu - část 2

 

c.     Lakování a výroba nálepek - ČÁST 3

                   

                   

album: Postup výroby rámu - část 3

 

d.     Kompletace stroje - ČÁST 4

                   

                   

album: Postup výroby rámu - část 4

 

e.     Připraveno k jízdě - ČÁST 5 "FINÁLE"

                   

                   

album: ŠTĚRBA typ Randonneur

30. 01. 2013

Výroba a prodej tandemových kol

 

Tandemy jsou nejběžnější stroje z "rodinky" vícesedadlových strojů. Jsou staré jako kolo samo. Dokonce jsou známé fotografie prvních tandemů z období okolo roku 1880, doby vysokých kol (Kohoutovek). Celkem běžně se ve světě můžeme setkat s triplety (kola pro tři jezdce) a z historie známe kola pro čtyři a více jezdců, nebylo vzácností vidět deseti až dvanáctisedadlová monstra, která většinou sloužila jako vodicí stroje pro různé rychlostní rekordy nebo závody.

Pokračování článku

28. 01. 2013

Tandem Štěrba 1

Sportovně turistické tandemové kolo s ocelovým rámem. Horní rámová trubka mírně snížena pro menší postavu.

 

27. 01. 2013

Tandem Štěrba 2

Tandemové kolo s duralovým rámem vhodné pro cykloturistiku.

 

26. 01. 2013

Tandem Štěrba 3

Tandemové kolo s ocelovým rámem pro městské použití. Vzadu jako dámské provedení. Zadní řídítka zvednutá pro velmi pohodlný posez.

 

Navštívené zboží (2)